Miten se tuo aika menee noin vikkelään? Tänään tuli jo yhdeksän vuotta siitä, kun sanoimme toisillemme "tahdon". Kakkua siis pöytään!

1248888345_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1248888376_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Pohja 3 munan vaalea sokerikakkupohja

Kostutus vaniljamaidolla

Täyte 1: banaanimousse

Täyte 2: omarkerma

Kuorrutus: sokerikuorrute, alla voikreme

Ruusut ja terälehdet sokerimassa-marsipaania, kukat tupsutettu tomuvärillä.

Tämä oli kokeiluversio siskoni ajatuksesta. Kukat tupsuttelin siis tomuvärillä sabluunan avulla sokerikuorrutteelle (ennen kuin laitoin kuorrutteen kakun päälle). Pakostakin tuo tomuväri levisi jo kuvioiden tekemisen aikana ja tietenkin sitten, kun kuorrutetta "taputtelin" kakun päälle - en hirmuna sitä sitten painellutkaan, kuten kuvasta näkyy Silmänisku , ettei kokonaan nuo kuviot leviäis. Eli siis seuraavalla kerralla kandeis ehkä tehdä kuviot sprayllä ja vasta sitten kun kuorrute on jo kakun päällä (tosin sitten voi olla hankalaa tehdä sivureunat). Idea jatkojalostukseen!!

Täytteeksi ajattelin kokeilla tuota omarkermaa, mutta halusin sen kaveriksi jotain ja luulin, että banaani voisi miedon makuisena sopia. Banskusta tulikin yllättävän vahvan makuinen ja se peitti alleen omarin ihanan maun Itku Hyvää oli, muttei paras mahdollinen parivaljakko!

"Sinun ei tarvitse kertoa minulle kuinka suuresti minua rakastat,

jos vain jaksat hidastaa askeltasi omiini sopiviksi kun aika tekee minusta hitaan ja vanhan.

Sinun ei tarvitse myöskään kertoa, että olen sydämesi valittu

jos vielä vuosienkin jälkeen silmilläsi jaksat

väkijoukosta etsiä minun silmäni ja jäädä niihin kiinni.

Jos vain jaksat ymmärtää minua silloin,

kun en itsekään itseäni ymmärrä

ja pysyä samassa huoneessa kanssani silloin,

kun itse itsellenikin olen sietämätön,

en koskaan vaadi sinua todistamaan rakkauttasi minuun.

Sinun ei tarvitse kertoa minulle kuinka suuresti minua rakastat,

mutta kerro Rakkaani silti, kerro usein,

jotta rakkauden kipeä korvani kuulisi sen

mitä vapiseva sydämeni jo tietää".

(Runon tekijää en tiedä, mutta muistelisin lukeneeni että tämä löytyi Turun??? kirkon rakenteista remontin yhteydessä ja ajoittuisi vuosisatojen taakse).